Saveti koji će Vam pomoći da se pridržavate zdrave ishrane

Često čujete da ljudi počinju svoje putovanje do mršavljenja kroz poboljšanje navika u ishrani.

Pitate se kako da znate šta je zdrava ishrana i kako da promenite svoje navike?

Vaša ishrana mora biti bogata hranjivijim namirnicama, poput voća i povrća, složenih ugljenih hidrata, nemasnih proteina i zdravih masti. Slično tome, odabir prave vrste hrane može pomoći da uradite trening najbolje što možete, kao i u oporavku nakon treninga.

SAVETI ZA ZDRAVU ISHRANU BEZ OGRANIČENJA

Zdrava ishrana ne znači ograničenje hrane!

  1. Izbegavajte etiketiranje hrane na dobru i lošu – Ono što znamo o većini namirnica je da ne postoje dobra i loša hrana, ali postoje dobra i loša dijeta u celini. Kada na ovaj način počnemo da razmišljamo o izboru hrane, shvatamo da ako se povremeno počastimo picom ili uživamo u parčetu torte na proslavi rođendana ne znači da svi naši ciljevi vezani za zdraviji život propadaju.
  2. Raznovrsnost – Preporučuje se da se usredsredite na to da jedete više voća i povrća u odnosu na drugu vrste hrane i da je kombinujete sa integralnim žitaricama, proteinima, zdravim mastima i mlečnim proizvodima sa malo masti.
  3. Društveni život i tradicija – razni trenuci u životu (na primer, rođendani, mature, večera sa prijateljima itd.) obeležavaju se uz određenu hranu. Određeni izbor hrane čak je deo šireg kulturnog porekla i tradicije kao što su slave, Uskrs ili Božić. Važno je napomenuti da cilj zdrave ishrane ne treba negativno da utiče ili ograničava ove posebne trenutke.
  4. Budite umereni – Važno je odabrati pravu količinu koja odgovara Vašim ciljevima i pomaže u održavanju Vašeg zdravog načina života. Pravilo 80/20 može pomoći na putu do uspeha. Pravilo 80-20 glasi da će 20% onoga što radite pokazati 80% rezultata. Ovaj pristup može pomoći u smanjenju stresa zbog jedenja tog parčeta rođendanske torte ili uživanja u posebnom nedeljnom obroku sa porodicom.
 
 

Važno je da u ishrani konzumirate širok spektar hranljivih namirnica, da negujete zdravu ishranu i da ostavite prostor za uživanje. Ovaj pristup može ne samo da umanji stres već i da Vam pomogne da uživate u određenoj hrani.

Unošenje zdravih, hranjivih namirnica neophodno je za postizanje dobrih rezultata u fitnesu, postizanje optimalnih performansi i poboljšanje ključnih zdravstvenih pokazatelja kao što su krvni pritisak, holesterol i nivo glukoze.

Međutim, takođe je važno napomenuti da biti zdrav i u formi ne znači preterano ograničavanje u ishrani. Ako je fokus na ograničenjima u nekim situacijama može postati štetno i mentalno i fizički.

Više informacija o Pravilnoj ishrani možete saznati na nekim od naših nutricionističkih kurseva, koje organizujemo uživo i online-live.

Kurs uživo na srpskom jeziku u Novom Sadu, Beogradu ili Podgorici

Kurs na srpskom jeziku online – live

NASM online kurs na engleskom jeziku 

Pogledajte i ostale članke

Glikemijski indeks

Glikemijski indeks predstavlja jedan od najpopularnijih termina koji se koristi za mršavljenje, kontrolu glikemije i u sportskoj ishrani. Ni jedan trening neće imati efekta ukoliko ishrana nije raznovrsna

Pročitaj više

Grupni fitnes

Najbolja stvar u vezi sa grupnim treninzima je sama činjenica da ih vode profesionalci! Mnogi vežbači ne vole trening u teretani, vežbe na spravama ili da budu sami

Pročitaj više