Eksplozivna snaga i kako da je izgradite?

Eksplozivna snaga je presudna za sportske performanse. Suština je u brzom stvaranju sile. Koristimo je za: viši skok, dinamičniju igru ili za reagovanje na iznenađenja, poput prepreka koje nam se nađu na putu, kako bismo izbegli pad.

Na našu sposobnost da reagujemo na neočekivane situacije u sportu i u životu u velikoj meri utiče koliko brzo možemo stvoriti silu„, kaže NASM-ov master instruktor Toni Ambler-Vright.

Želite da pomognete svojim klijentima da razviju eksplozivnu snagu?

Postoji razlog zašto je trening eksplozivnosti 5. faza modela Optimum Performance Training (OPT), ne možete optimizovati eksplozivnu snagu bez prethodnog poboljšanja pokretljivosti, neuromišićne kontrole, stabilnosti i snage. Razvoj eksplozivne snage treba da bude samo kratki deo celokupnog programa vežbanja klijenta.

Kada započnete rad sa snagom, napravite trening zasnovan na kontrastnom načinu rada: supersetovi koji se sastoje od vežbi snage sa velikim opterećenjem, a odmah zatim i biomehanički slične vežbe pliometrije. Kombinovanjem ovih vežbi dolazi do povećanja mišićne snage odmah nakon aktivacije, jer vežba snage stimuliše nervni sistem da regrutuje više motornih jedinica, pa se tokom pliometrijskih vežbi aktivira više mišićnih vlakana.

Istraživanja su pokazala da ovakav način rada povećava eksplozivnost tokom treninga. Vremenom dolazi do dugoročnih poboljšanja. Videćete sjajne adaptacije kao rezultat treninga na ovaj način!

Pomoću NASM-ove specijalizacije za kondicionog trenera (NASM-PES) naučićete kako da svojim klijentima pružite vrhunsku obuku za snagu i kondicioni trening. Steći ćete napredno znanje i veštine potrebne za pomoć klijentima svih nivoa spremnosti da dostignu svoj vrhunski potencijal performansi.

Šesnaest modula u ovom programu pomoći će Vam da ispunite zahteve neophodne za profesionalne sportiste kao i za rekreativce na svim nivoima sporta pružajući Vam alate potrebne za poboljšanje brzine, okretnosti i agilnosti.

Iskoristite akciju i upišite kurs Specijalista Kondicionog Treninga po 30% nižoj ceni!

Pogledajte i ostale članke

Glikemijski indeks

Glikemijski indeks predstavlja jedan od najpopularnijih termina koji se koristi za mršavljenje, kontrolu glikemije i u sportskoj ishrani. Ni jedan trening neće imati efekta ukoliko ishrana nije raznovrsna

Pročitaj više

Grupni fitnes

Najbolja stvar u vezi sa grupnim treninzima je sama činjenica da ih vode profesionalci! Mnogi vežbači ne vole trening u teretani, vežbe na spravama ili da budu sami

Pročitaj više