BADEM KAO SUPER HRANA- 4 zdravstvene koristi

Najverovatnije ste čuli za pojam „super hrana“, kao opis hrane koja će vam pomoći da vaš život bude duži i zdraviji.

Ali šta je to „super hrana“  i čime je zaslužila epitet super?

Izraz “super hrana”  je nov termin i odnosi se na hranu koja nudi maksimalno hranljive benefite uz minimalni broj kalorija. Prepuna je vitamina, minerala i anti-oksidanata. Među najznačajnijim „super“ namirnicama je badem.

Zdravstveni benefiti badema

Badem spada u grupu veoma zdravih orašastih plodova koji su dostupni na našem tržištu i sadrži širok spektar vitalnih elemenata poput rastvorljivih i nerastvorljivih vlakana, proteina, omega-3 masnih kiselina, omega-6 masnih kiselina, vitamina E, kalijuma, cinka, kalcijuma, magnezijuma i tako dalje. Imajući u vidu činjenicu da je snažan izvor energije, redovna konzumacija badema nedvosmisleno prouzorkuje veliki broj zdravstvenih benefita. Pogledajmo nekoliko.

1. Badem smanjuje nivo “lošeg” holesterola (LDL) a povećava nivo ”dobrog ” holesterola (HDL)

Bademi su bogati polinezasićenim i mononzasićenim mastima. Svakodnevno konzumiranje badema može da smanji LDL holesterol za čak 15%, čime se umanjuje mogućnost pojave srčanih bolesti.

2. Sadrže veliku količinu vitamina i minerala

Jedna porcija badema sadrži ~ 50% dnevne potrebe vitamina E a 25% dnevne potrebe magnezijuma koji između ostalog pomaže pri smanjenju insulinske rezistencije tako što održava stabilan nivo šećera u krvi i poboljšava protok krvi.

3. Pomažu pri redukciji telesne mase zbog viskog sadržaja proteina i vlakana

Konzumiranje badema smanjuje osećaj gladi i time dnevni ukupni unos kalorija. Poznato je da vlakna i proteini povećavaju osećaj sitosti. Bademi sadrže malo ugljenih hidrata, a visok procenat proteina i vlakana.

4. Jačaju imuni sistem

Nutricionistička istraživanja su pokazala da hemikalije koje se nalaze u ljusci badema pojačavaju odgovor imuno sistema na infekcije. Sastojci ljuske badema poboljšavaju sposobnost belih krvnih zrnaca da detektuju viruse, istovremeno stimulišući sposobnost tela da spreči njihovo razmnožavanje.

 

 

Bademi su bogat izvor masti i odličan dodatak vašoj ishrani. Spadaju u namirnice dugog roka trajanja, lako se kombinuju sa različitim vrstama hrane, što ih čini odličnom užinom za ljude u pokretu. Preporučena dnevna doza badema je oko 28g, naizgled malo ali dovoljno da iskoristite sve prednosti ovog neverovatno moćnog orašastog voća.

 

 

Budite u toku sa najsavremenijim činjenicama i aktuelnim temama iz oblasti nutricionizma. Prijavite se za online kurs Nacionalne Akademije za Sportsku Medicinu – NASM: Pravilna ishrana i suplementacija i zaslužite svetski priznat sertifikat!

Sva dodatna pitanja možete postaviti putem mail-a: office@hfs.rs i u najkraćem roku možete očekivati odgovor.

Vaš Health and Fitness System ♥

Pogledajte i ostale članke