Grupni fitnes – KAKO PRONAĆI I ZADRŽATI KLIJENTE?

Kako da motivišem klijente da počnu da treniraju? Kako da navedem klijente da probaju baš moj grupni trening? Šta mogu da učinim da nastave da dolaze? Da li mogu nešto da uradim da ne odustanu kod prve prepreke?

Ovo su pitanja koja treneri grupnog fitnesa postavljaju sebi svakodnevno. Najčešći cilj različitih istraživanja bio je upravo da li trener, kao stručno lice, može da motiviše klijente da vežbaju. Vežbači su davali različite odgovore o svojim trenerima.

’’Način na koji on viče i ne da mi da zabušavam me motiviše – on je najbolji instruktor ikada.’’

’’Ona je tako prijatna i brižna, nikada ne viče – ona je najbolji instruktor ikada.’’

’’Ona objašnjava sve vežbe detaljno, naučila sam dosta o fitnesu – ona je najbolji instruktor ikada.’’

’’On ne priča mnogo, kada muzika počne, on daje ritam mi pratimo – on je najolji instruktor ikada.’’

Iz ovih izjava jasno vidimo da za različite klijente, razičite stvari predstavljaju motivaciju. U ovom postu osvrnućemo se na odnos instruktora i vežbača. Istražićemo karakteriste klijenata koji dolaze ili će dolaziti na grupne treninge.

Kada je u pitanju odnos prema fizičkoj aktivnosti klijente delimo na tri kategorije:

Tip A – Napredni klijenti – veoma aktivni,  konstatno su redovni na treninzima

Tip B – Klijenti koji su na srednjem nivou – “vikend vežbači”, periodično dolaze na treninge

 Tip C – Početnici – prvi put dolaze na trening

A tip vežbača je najposvećeniji treninzima. Oni vole da vežbaju i uglavnom biraju intenzivnije treninge. Mnogi od njih dolaze na trening svakog dana. Često se vezuju za instruktora. Za ovakve klijente treba da budete kreativni, stimulativni i da osmislite trening koji će za njih predstavljati izazov. Treba da obratite pažnju da ne preteraju sa vežbanjem jer može doći do pretreniranosti. Treninzima različitog intenziteta osiguravamo bezbednost vežbača. Ukoliko trening visokog intenzita ponudite samo 2-3 puta nedeljno, neće biti prostora za povrede.

B tip vežbača može da vežba učestalo koliko i tip A ali manjim intenzitetom. Dok tip A ugavnom bira treninge koji su intenzivni, tip B kombinuje treninge visokog  i niskog intenziteta. Oni osluškuju svoje telo, dok tip A dolazi na trening bez obzira na umor, dan pun obaveza i slično. Za ove vežbače motivacija je povratna informacija, podrška, ohrabrivanje. Za njih je vežbanje samo po sebi zadovoljstvo, i nešto što rade da bi se osećali dobro. Povratna informacija je nešto što im vi kao treneri dajete procenom  njihovog izvođenja pojedinačnih vežbi i treninga u celini. Ovo su neki od primera različitih povratnih informacija koje možete koristiti:

Generalna informacija: “Na tvojim mišićima se vide rezultati treninga, samo tako nastavi!

Specifična informacija: “Odlično si izveo iskorake danas, svaka cast!”

Prepozavanje: “Držanje ti se značajno popravilo, samo tako nastavi!”

Afirmacija: “Samo sam hteo da ti kažem da mi  je zadovoljstvo što dolaziš na ovaj trening, energija ti je na viskom nivou!”

Većina grupnih treninga se radi po određenom šablonu, tako da klijenti koji redovno dolaze uglavnom već znaju pokrete. To može biti zastrašujuće za nekoga ko prvi put dolazi na trening – kao što je tip C. Kada se neko nov pojavi na vašem času, važno je da se stavite u njegovu ulogu. Setite se kako je to biti početnik. Novi klijenti treba da se osećaju dobrodošlo, prihvaćeno i najvažnije od svega prijatno.

Neki od saveta kako da se novi član oseća prijatno i opušteno su:

  • topla dobrodošlica – predstavite se i zahvalite se klijentu što prisustvuje treningu danas
  • zainteresujte se – o iskustvu u vežbanju klijenta, njegovom zdravstvenim problemima…
  • jasna očekivanja – pripremite ih na to kako će trening izgledati i šta da očekuju
  • posmatrajte i asistirajte – pre nego što počne čas, uputite ih u manje inetenzivne varijante vežbi koje ih očekuju

PROCEDURE PRE TRENINGA

  1. Dođite ranije – dajte sebi vremena da organizujete prostor, rekvizite… i u isto vreme iskoristite priliku da komunicirate sa vežbačima
  2. Dođite spremni – pripremite rezervnu muziku, vodu i peškir za sebe…
  3. Upoznajte se i pozdravite – pozdravite svakog vežbača koji uđe u salu
  4. Neka vam prioritet bude neko kome je to prvi čas kod vas

PROCEDURE  NA POČETKU TRENINGA

  1. Predstavite se – recite svoje ime na početku svakog časa, bez obzira da li je došao neko nov ili nije
  2. Postavite vežbače – rasporedite vežbače po sali tako da svako od njih ima dovoljno mesta i dobru preglednost
  3. Pokažite zahvalnost – zahvalite se svima što prisustvuju vašem treningu danas

PROCEDURE U TOKU TRENINGA

  1. Održavajte kontakt očima – konstantno prelazite pogledom po celoj sali
  2. Ostanite prirodni – s vremena na vreme postavite neko pitanje ili konstataciju nevezanu za trening i vežbanje
  3. Pričajte sa svima – obratite pažnju da svakom klijentu posvetite pažnju na svakom treningu
  4. Menjajte poziciju – s vremena na vreme stanite iza grupe, to će vam omogučiti da vidite vašu grupu iz druge perspektive
  5. Naglasite kada neko uradi nešto dobro – s vremena na vreme pohvalite vežbače, grupno ili pojedinačno
  6. Smejte se – jer sve je lakše uz osmeh 🙂

Većina  ljudi izbegava vežbanje i vodi sedentari način života. Često odlažu vežbanje sa izgovorima kao što su obaveze, posao, porodica ili prethodno negativno iskustvo. Sedentarni ljudi jednostavno imaju strah od neuspeha. Niko ne želi da učestvuje u onome što misli da ne može da izvede. Ljudi žele da rade ono u čemu su sigurni u sebe. Jedan od načina da ih pokrenete jeste kroz motivaciju i inspiraciju. Ono što grupni fitnes čini tako jedinstvenim jeste to što stvara okruženje koje okuplja ljude koji su na različitem nivou fizičke forme i imaju različite ciljeve u fitnesu.

Motivacija je ključ svakog uspeha. Kada nema nje, nema ni rezultata. Zato je od presudnog značaja da znamo zašto nešto radimo i da to što radimo ima nekog smisla. Barem za nas.

Motivacija dolazi iznutra i prenosi se na druge. Najbitniji je taj prenos energije od jedne osobe na drugu i upravo je to  vaš zadatak kao instruktora. Za grupne fitnes instruktore je bitno da imaju razvijene veštine komunikacije i motivacije kako bi se povezali sa raznolikošću pojedinaca, pružajući im osećaj postignuća i uspeha.

Način na koji komunicirate sa svojim klijentima, verbalno i neverbalno, može imati veliki uticaj na njihove  performanse  i motivaciju. Kada se primeni sve pomenuto dobijamo salu punu energičnih, marljivih fitnes entuzijasta, sa jednim zajedničkim ciljem, a to je pozitivna atmosfera i kvalitetan trening.

Proširite svoja znanja i prijavite se za  kurs Instrukto Grupnog Fitnesa, koji se održava uživo i počinje 4. septembra u Novom Sadu. Nakon završenog kursa dobijate međunarodno priznat sertifikat na srpskom i engleskom jeziku!

Vaš Health and Fitness System ♥

Pogledajte i ostale članke