Kako postati uspešan trener? Otkrivamo vam 4 tajne

Zamislite, na trenutak, prvi dan svog prvog posla. Jeste li bili nervozni? Nestrpljivi da izađete, dokažete se i postanete uspešan trener?

Setite se da uspeh ne dolazi preko noći. Potrebna je istrajnost, vreme, pažnja prema detaljima i sposobnost da se prilagodite i promenite svoje razmišljanje kada je to potrebno.

Predstavljamo vam četiri tajne koje vam mogu pomoći da postanete uspešan trener a koje je izdvojio FBA (Fitness Business Association ) nakon što je marljivo razgovarao sa hiljadama najuspešnijih fitnes trenera, vlasnika studija i teretana. Verujemo da će vam informacije biti dragocene sada, ali i u planiranju vaše budućnosti.

TAJNA #1

Izgradite zajednicu

Najbolji način da dođete do novih klijenata jeste preporuka. Način na koji motivišete ljude, rešavanje njihovih ciljeva i problema su informacije koje su dragocene novim klijentima i koje će ih dovesti upravo kod vas. Na taj način u vašem „timu“ biće grupa ljudi sličnih interesovanja i ciljeva od kojih vi treba da napravite zajednicu.

Razvoj zajednice počinje prvog dana, od prvog razgovora sa klijentom i uvođenja u trening.

Da biste pokazali klijentima da je zajednica važna, razmislite o redovnim zajedničkim aktivnostima koje će da približe vaše klijente. Na primer, obavestite one koje trenirate da ćete svake nedelje u određeno vreme vežbati zajedno. Ovo vreme će vam pružiti priliku za razmenu ideja i za prijateljsko takmičenje gde možete pratiti napredak svojih klijenata.

Komplimenti pružaju osećaj podrške vašim klijentima i daju im motivaciju da budu još bolji. Čak i onda kada vidite da je klijent umoran, neraspoložen i da trening ne ide svojim tokom pohvala može dobro doći kao neki vid motivacije za nastavak treninga.

„Najbolji način za razvoj poslovanja je razvijanje fanatične kulture ispunjene oduševljenim obožavateljima“, kaže Todd Durkin, vlasnik Fitness Kuest 10 u San Dijegu. A način na koji to radite je fokusiranjem na izvanredne rezultate, fenomenalno iskustvo i kulturu koja rađa porodicu, zabavu i pozitivnost.” Todd Durkin, vlasnik, Fitness Kuest 10

TAJNA #2

Personalizujte svaki trening

Šta vas čini odličnim trenerom? Verovatno se ne radi o vama – radi se o tome kako tretirate svoje klijente i na koji način razvijate komunikaciju sa njima.

Personalizacija znači lično.

Klijenti će vas često puštati u svoje živote na poseban način. Ovo je komponenta poverenja, nešto što nikada ne treba shvatiti olako. Dok klijenti dele lične podatke, priče i anegdote o svom privatnom životu,radnom mestu itd., potrudite se da zapamtite neke detalje, zapišite, ostanite u kontaktu i pokažite da vam je stalo. Rođendani, beleške o zdravlju, čestitke za diplomu – sve to pokazuje da vam je stalo do vaših klijenata i svaka vaša poruka stvara poseban osećaj kod vašeg klijenta.

Ništa nije ličnije od komplimenta koji vaš klijent dobije od porodice ili prijatelja o tome kako on ili ona „izgleda bolje“ ili „izgleda da ima više energije“. Dakle, za svu izgradnju zajednice, personalizaciju i druge strategije za interakciju, suština je – uverite se da vaš klijent napreduje ka svojim ciljevima.

Uvek se radi o klijentu.

Možda ste stručnjak, ali bez klijenata nemate posla. Čuvati klijente znači održavati klijente srećnim i osećati se dobro zbog njihovog iskustva sa vama. To znači da na treningu treba da izbegavate korišćenje mobilnog telefona i druge aktivnosti  koje čine da vam je pažnja podeljena. Vremenski period koji ste odvojili za trening treba da bude posvećen klijentu – nikom drugom.

„Namerno se fokusiram na slušanje i razumevanje odakle dolaze moji klijenti. Odatle mogu da razvijem temeljno razumevanje o načinu na koji moji klijenti razmišljaju o svom zdravlju, kondiciji i ostvarivanju pozitivnih promena u svojim životima.” Cris Dobrosieski, predsednik i glavni trener, Monumental Results

TAJNA #3

Uvek budite profesionalni

Neki od najuspešnijih fitnes trenera u industriji imaju iskustvo u pozorišnim predstavama. Na pitanje da li im nedostaju  glumački dani, jedan od trenera je rekao: „Šališ se? Svaki put kad nekoga treniram, ja sam na sceni!” I tako vas ta specijalna uniforma ili majica koja vas označava kao „instruktora“ ili „trenera“ stavlja na scenu u svakom trenutku.

Vi ste na sceni.

Kao što je gore pomenuto, kada trenirate, vi ste na sceni. Uvek. Vi zapravo idete na audiciju pred klijete koji traže trenera. Sviđalo vam se to ili ne, oni vas osuđuju. „Da li bih želeo da me on/ona obuči?“ se sigurno svaki klijent pita tokom i nakon razgovora sa vama.

Puna pažnja znači da ste uvek 100% prisutni,  bez telefonskih poziva, bez slanja poruka, bez „odmah se vraćam“, bez prekida. Ovo je vreme klijenta. On ili ona su kupili vaše vreme. Usredsredite se na klijenta i uverite se da pružate ono što ste obećali – uložite svoj trud kako biste ostvarili rezultat koji očekuju.

Poštovanje.

Poštovanje znači mnogo stvari i podrazumeva se da ih svaki personalni trener poseduje. Budite tačni, nemojte kasniti na treninge. Vaše opšte držanje/govor tela je ključno – budite nasmejani, vedri, pokažite uzbuđenje zbog rada sa ovim klijentom. Prilagodite vaše izražavanje tako da vas klijenti razumeju, budite podrška i inspiracija klijentima, prilagodite jačinu glasa tako da ne ometate druge koje ne trenirate.

TAJNA #4

Upravljajte očekivanjima klijenata

Pogrešna očekivanja mogu da izazovu loše reakcije kod vaših klijenata i zato uvek budite iskreni sa njima i postavite određene strategije kako biste došli do rezultata.

Upoznajte svoje klijente.

Zabava bi bila centralna mantra za većinu trenera, ali budite oprezni. Dok većina ljudi više voli zabavu nego strog, ozbiljan pristup, postoje i oni koji su došli samo da postignu svoj cilj i koji neće gledati na trening kao na vid zabave niti prihvatiti malo zabave u svom treningu.

Neka vaši odnosi budu jaki.

Biće potrebno neko vreme da se stvori poverenje između vas i klijenta, ali suština je da morate da postanete jaka, važna osoba u životu vašeg klijenta. Ako budete podrška, inspirativni i stimulativni, stvorićete vezu koja će poboljšati odnos i na taj način vaš klijent neće razmišljati o drugom treneru.

Vi ste posebni i činite da se vaši klijenti osećaju posebno. Najefikasnija strategija za obezbeđivanje prihvatanja klijenata je komunikacija pre, tokom i posle treninga. Uverite se da vaši klijenti razumeju program i zašto ih savetujete da rade određene stvari.

Bilo da ste trener ili instruktor u zdravstvenom klubu, IMCA, JCC, fitnes studiju ili negde drugde – kako se nosite, kako trenirate, pa čak i šta nosite su elementi koji čine vaš lični brend i koji će privući klijente upravo kod vas.

Ukoliko ste već iskusan trener razmislite o ovim tajnama i da li ih primenjujete u svom radu. Ukoliko ste na početku počnite da koristite ove savete i uključite ih u svoje treninge.

Na putu da postanete dobar personalni trener potrebno je ulagati u znanje i važna je kvalitetna edukacija. Izberite edukaciju iz naše ponude, uložite u sebe i počnite sa izgradnjom sopstvene zajednice!

Prijavite se da biste dobijali nove sadržaje, ekskluzivne ponude i još mnogo toga od HFS-a.

Pogledajte i ostale članke

Pridružite se listi čekanja Obavestićemo Vas kada proizvod bude ponovo dostupan za kupovinu. Molimo Vas da ostavite svoju važeću adresu e-pošte ispod.