MARKETING I INTERNET PROMOCIJA u svetu fitnesa

Da li se često pitate: „ Kako da proširim bazu klijenata i povećam zaradu (unapredim posao) pored konkurencije koja raste svakog dana? “?

Odgovor je prvenstveno u stalnom ažuriranju kvalitetnog proizvoda kao i u strateškom marketingu i promociji.

Uspostavljanje kontakata sa drugim ljudima iz sveta fitnesa presudno je za umrežavanje. U mnogim slučajevima, razlike između treninga koje nude dve osobe ili veliki fitnes centar zaista mogu biti prilično male. Pravljenje strategija i dobar poslovni marketing vam može pomoći da se izdvojite u moru dobrih ftines instruktora i raznovrsnih treninga.

Marketing je veoma važan jer vam pomaže da uspostavite odnos sa svojom ciljanom publikom – da ih pronađete i nadamo se, pretvorite  u vaše klijente. Tamo gde mnogi fitnes preduzetnici greše je zanemarivanje činjenice da je marketing proces koji neprekidno traje. Ta realizacija može biti zastrašujuća, jer znači da ćete morati stalno da odvajate vreme na uređivanje i sprovođenje svog marketinškog plana.

SAMOPROMOCIJA

Zadržite objektivan, pozitivan pogled na sve prednosti ovog posla. Posetite lično i koristite informacije sa interneta da bi stekli što bolji uvid u ponudu konkurencije u pogledu proizvoda i cena. Pokušajte da budete drugačiji. Ono što zapravo izdvaja uspešne trenere nije ŠTA ( svi rade trening za biceps) nego KAKO ( osobine trenera i specifičan pristup). Napravite spisak svojih prednosti koje vas izdvajaju od konkurencije. Osmislite šta je vaša vizija, misija, logo i rezimirajte svoju filozofiju o fitnesu. Vaše predstavljanje vizije i misije pokazuje drugima smer u kom planirate da razvijate svoj biznis.

INTERNET PLAN AKCIJE

Internet nudi mogućnosti marketinga i umrežavanja koje vam mogu pomoći u izgradnji posla. Razmotrite, na primer, jednostavnu veb stranicu koja pruža pregled onoga što nudite.

Morate da imate plan za svoju veb stranicu. Na treningu nećete samo nasumično da pokupite tegove i počnete da vežbate – potreban vam je cilj, planiranje i programiranje. Isto je i sa veb stranicom. Preporučujemo vam da plan u početku bude jednostavan, ali da ga kreirate na način da ga možete proširiti, nadograditi i prilagoditi po potrebi.

Sledeća pitanja vam mogu pomoći:

  • Kome pokušavate da pomognete?

Morate imati ideju ko je vaš „ idealni klijent.” Ko su oni, kakvi su i gde se nalaze

  • Koji problem ćete im pomoći da reše?

Na primer: „ Pomažem ženama starijim od 50 godina u Novom Sadu da smanje telesnu masu. ”

  • Koju korist vaš klijent ima ako rešite njegov problem?

Ovo bi trebalo da budu vaši naslovi: „ Izgledajte dobro. ”,  „ Osećajte se dobro.”, „Imajte više energije.”.

  • Kako ćete da im pomognete da reše problem?

„Pilates grupe i individualni trening uz savete o zdravom režimu ishrane. ”

  • Koju garanciju im pružate da ćete rešiti njihov problem?

Vaše obrazovanje, sertifikate o završenim kursevima, iskustvo, slike pre i posle..

  • Kako ih pozivate na akciju?

Ostavite broj telefona i email adresu na koju mogu da se prijave za vaše programe.

U našem primeru bi to izgledalo ovako:

Žene starije od 50 godina u Novom Sadu: POVEĆAJTE SVOJU ENERGIJU, IZGLEDAJTE DOBRO, OSEĆAJTE SE SJAJNO. Kako? Uz naše grupne časove pilatesa ili individualni trening i nutricionističku podršku. NASM sertifikat… itd. Kontaktirajte nas na…

DRUŠTVENE MREŽE

Društvene mreže su moćan marketinški kanal za promociju biznisa. Omogućavaju vam da doprete do  ogromnog broja  ljudi, izgradite svest pratioca o vašoj ponudi i pretvorite pratioce u klijente.

Mnogi fitnes profesionalci postaju umorni od „igre“ društvenih mreža kakvu znamo: objavljivanje slika ili video zapisa kako bi privukli puno lajkova, komentare i potencijalne nove pratioce.

Oslonite se i na privatni sadržaj. Već neko vreme trend na društvenim mrežama je stvaranje više „privatnih“ prostora za interakciju i povezivanje sa pratiocima.

Mnogi fitnes brendovi smatrali su korisnim okupljanja u privatnim Facebook grupama u kojima ljudi mogu da razmenjuju ideje i iskustva o temama koje su za njih bitne. Učesnici razgovaraju o stvarima kao što su različite vežbe, motivacija, ishrana i slično. Mogu li vaši klijenti ili potencijalni kupci da uživaju u Facebook grupi? Možete li iskoristiti ovu funkciju kao deo promocije sopstvenih fitnes usluga i obrazovanja?

Instagram storiji su verovatno najzgodnija funkcija na društvenim mrežama u ovom trenutku , pa je vredno ako  već niste da to uključite u svoj fitnes marketing. Svaki odgovor koji ste dobili na stori je privatan, tako da samo vi možete videti kako ljudi reaguju na vaš sadržaj u obliku anketa, pitanja, komentara  itd. Ovaj element privatnosti ne samo da smanjuje pritisak da se „dokažete“ javnim angažmanom, već i povećava potencijal za povezanost sa pratiocima, jer su interakcije podstaknute vašim objavama.

Direktne poruke na Instagramu i Facebook messengeru su još jedan način povezivanja sa ljudima na društvenim mrežama, ali u privatnom okruženju. Kad neko putem DM-a komentariše vaš Instagram ili Facebook stori – možda deli slično iskustvo ili postavlja pitanje – potencijalno će se pretvoriti u prijateljsku razmenu jedan na jedan. Javna aktivnost na društvenim mrežama je norma;  međutim, takođe možete da pošaljete DM ( u obliku teksta ili zvuka)  kao odgovor na tuđu javnu poruku o temi. Ili koristite DM da biste pozdravili novog pratioca koji bi potencijalno mogao da postane klijent. Uzdržite se od slanja očiglednih pozdrava ili pokušaja da prodate program ili proizvod nekome ko ga nije tražio.

ZAKLJUČAK

Osnovna ideja marketinga je da privuče nečiju pažnju a zaitim da proda ono što nudite. Pridobijanje i zardžavanje klijenata je najvažniji deo vođenja posla. Da bi vaš posao rastao, morate osigurati da se vaša poruka čuje i dođe do potencijalnih klijenata. Voditi posao u fitnesu može biti teško, ali dobar marketinški plan vredi vremena i truda.

Verujemo da smo vam pružili nekoliko strategija i ideja za marketinške kampanje kako bi vaš fitnes studio doveli do onog nivoa  koji želite da postignete, a u prethodnom blog postu smo pričali kako započeti karijeru u fitnesu, korak po korak, pa ako ste propustili a zanima vas ova i slične teme pogledajte i naše prethodne blogove 🙂

U toku su prijave za kurs Grupni fitnes koji počinje 4. septembra. Kurs se održava uživo i traje 10 vikenda. Ovaj kurs će Vam pružiti priliku da proširite svoje poslovanje i bazu klijenata, a dobijate međunarodno priznat sertifikat i mogućnost zapošljenjau i u inostranstvu.

Više o kursu pročitajte na sledećem LINKU.

Pogledajte i ostale članke