Kako napraviti biznis plan za otvaranje teretane i zaraditi novac u svetu personalnih trenera?

Personalni fitnes može biti jedna od najlepših karijera koju možete da odaberete, ali kolika je plata fitnes trenera?

Jedna od najvećih poteškoća sa kojom se susreću personalni treneri je da posao pretvore u finansijski uspešnu karijeru. Jedna važna veština koju personalni treneri treba da razviju je sposobnost izrade biznis plana plana koji omogućava da se uspostavi i vodi finansijski uspešan posao.

Kako napraviti biznis plan?

Poslovni plan je nacrt o potencijalnom poslu. Često je to formalni dokument koji uključuje ciljeve poslovanja, metode za postizanje tih ciljeva i vremenske rokove kada se ti ciljevi mogu postići.

U kontekstu personalnog treninga, poslovni plan može biti fokusiran na razvoj uspešne teretani ili može biti fokusiran na izgradnju uspešnog poslovanja na mreži.

Jedno od najboljih načina za početak pisanja poslovnog plana je da postavite i odgovorite na sledeća četiri pitanja:

  1. Ko će biti Vaši klijenti?
  2. Koje će biti Vaše usluge i kako ćete ih pružati?
  3. Koliko će koštati vođenje Vašeg poslovanja?
  4. Kako ćete zaraditi novac?
 

Ko će biti Vaši klijenti?

Jedno od zadataka na samom početku je da definišete ko će biti Vaši klijenti jer je to često jedan od najvećih problema. Na primer, ako ćete pokušati da radite sa profesionalnim sportistima, Vaš poslovni model će izgledati drugačije nego ako ćete pokušati da radite sa starijim klijentima.

Zašto bi se razlikovali? Razmotrite sledeće:

  1. Profesionalni sportisti uglavnom žive u većim gradovima.
  2. Profesionalni sportisti mnogo putuju i zahtevaće više rada na daljinu (online treninga ili putovanja)
  3. Profesionalni sportisti su mnogo manja populacija, tako da skaliranje poslovanja možda neće biti održivo.
  4. Za rad sa profesionalnim sportistima biće potrebno mnogo više opreme i rekvizita.
 

Ovo je samo nekoliko primera, ali identifikacija Vašeg osnovnog tržišta je najkritičniji prvi korak.

Koje će biti Vaše usluge i kako ćete ih pružati?

Kada identifikujete svoju osnovnu publiku i ko će biti Vaši klijenti, sledeće pitanje na koje treba odgovoriti je koje usluge pružate i kako ćete pružati svoje usluge?

Da li ćete raditi personalne treninge 1-na-1? Da li ćete se baviti i grupnim fitnesom? Da li ćete se baviti fitnesom u malim grupama? Da li ćete pratiti određenu metodu treninga (npr. Zumba, CrossFit, Barre metoda…)? Možete kombinovati treninge uživo sa treninzima koje vodite online. Više o ovom načinu vođenja treninga možete naučiti na kursu Specijalista online treninga.

Odgovor na ovo pitanje će Vam pomoći da definišete ukupan obim onoga što će Vaše poslovanje da obezbedi i da definišete da li Vam je potreban prostor, koliki bi Vam prostor mogao biti potreban, koja oprema će Vam biti potrebna.

Koliko će koštati pokretanje i vođenje Vašeg biznisa?

Pre nego što počnete da razmišljate o tome koliko novca ćete zaraditi, morate tačno da razumete koliko će koštati vođenje posla. Sva preduzeća koštaju, ali neki poslovni modeli zahtevaju više kapitala od drugih.

Dobro razumevanje Vaših operativnih troškova je ključno za razvoj uspešnog poslovnog plana. Evo nekih od glavnih troškova o kojima ćete možda morati da razmislite i da ih uključite u svoje poslovanje.

Zakup

Najam je često najveći trošak za bilo koji posao personalnog fitnesa. Ako vodite mali privatni studio 1-na-1 ili imate malu kancelariju za privatne konsultacije, možda ćete moći da imate relativno nisku kiriju. Alternativno, možda želite da pokrenete veliku teretanu koja organizuje velike grupne treninge i zahteva nekoliko hiljada kvadratnih metara prostora što može biti prilično skupo. Važno je da ne preplaćujete kiriju jer će to generalno biti Vaša najskuplja stavka.

Oprema

Oprema potrebna za vođenje Vašeg poslovanja takođe će se značajno razlikovati u zavisnosti od Vašeg osnovnog poslovnog modela. Ako želite da otvorite studio za jogu i pilates, možda ćete morati da potrošite svoj početni kapital na prostirke za jogu, blokove i kaiševe i da ih zamenite svakih 12-18 meseci. Početni trošak ovde može biti minimalan. Nasuprot tome, ako želite da otvorite veliku teretanu u kojoj se održavaju grupni časovi nakon CrossFit-a ili Olimpijskog dizanja tegova, verovatno ćete morati da uložite desetine hiljada dolara da opremite svoj objekat kako biste čak mogli efikasno da vodite časove.

Operativni troškovi

Vođenje poslovanja će takođe uključivati troškove. Koji softver ćete koristiti za upravljanje informacijama o klijentu i naplatu? Kako ćete voditi platni spisak ako imate zaposlene? Koliko će Vas koštati čišćenje i održavanje objekta?

Svaki poslovni model će imati različite operativne troškove, ali ih treba pažljivo razmotriti, jer neočekivani operativni troškovi mogu brzo pretvoriti profitabilan posao u finansijsku noćnu moru.

Marketing

Marketing će Vam pomoći da dovedete nove klijente. Bez marketinga, Vaše poslovanje neće rasti. Postoji mnogo različitih puteva  ali za sve će Vam biti potreban novac. Bez obzira da li koristite reklame na društvenim mrežama, majice, letke, email marketing, veb stranice, itd., izuzetno je važno da uključite marketing u svoj poslovni plan.

Kako ćete zaraditi novac?

Nakon što ste u potpunosti razmislili o svom poslu i šta će biti potrebno za vođenje tog posla, vreme je da počnete da razmišljate o tome kako ćete zaraditi novac. Postoji mnogo različitih načina da se ostvari prihod. Evo nekoliko primera kako možete da prodajete usluge i proizvode klijentima u različitim vrstama poslovnih modela.

  1. Prodajte članarine: bilo da želite da otvorite veliku teretanu ili privatni studio, možete prodavati mesečne članarine klijentima.
  2. Prodajte pakete: ovo može biti prodaja jednogodišnjeg članstva ili paketa za personalne treninge.
  3. Prodajte proizvode: ovo može biti prodaja brendirane odeće, dodataka ili rekvizita za vežbanje (npr. Pojasevi, rukavice, rekviziti)
  4. Prodajte obrazovne proizvode: ovo može biti prodaja dodatnih kurseva, seminara ili radionica vašoj bazi klijenata.
 

Takođe je važno razmisliti o tome koliko naplaćivati svoje usluge i kako ćete te cene predstaviti svojim potencijalnim klijentima. Da li se fokusirate na ukupan broj klijenata i opciju niske cene? Da li se fokusirate na opciju intenzivne obuke visoke vrednosti koja je skuplja opcija? Uverite se da u potpunosti razmislite o svojim strukturama cena i kako to može uticati na Vašu sposobnost da generišete prihod.

Zašto Vam je potreban biznis plan ako želite da radite kao personalni trener?

Sada kada smo prošli kroz ključne delove poslovnog plana, trebalo bi da postane jasno zašto vam je potreban. Vođenje biznisa ima mnogo stavki i najbolji način da budete uspešni je da imate cilj, plan za postizanje tog cilja i korake koji se mogu preduzeti koji će vam pomoći da dođete do tog cilja. Poslovni plan postavlja sve te komponente.

Iako poslovni plan ne garantuje da će Vaš posao biti uspešan, on uveliko povećava šanse!

Pre nego što napravite biznis plan od koristi Vam može biti tekst Kako da započnete karijeru u fitnesu – korak po korak.

Ukoliko tražite sveobuhvatni kurs za Personalnog Trenera, na dugmetu možete pročitati sve o HFS kursu za Personalnog Trenera koji počinje 14. maja u Podgorici i 21. maja u Beogradu. ⬇

Prijavite se da biste dobijali nove sadržaje, ekskluzivne ponude i još mnogo toga od HFS-a.

Pogledajte i ostale članke

Pridružite se listi čekanja Obavestićemo Vas kada proizvod bude ponovo dostupan za kupovinu. Molimo Vas da ostavite svoju važeću adresu e-pošte ispod.