Zašto je značajan core?

Kako god nazvali core (jezgro), ili kako god ga zamislili, razumevanje njegove funkcije i pokreta je od suštinske važnosti kako za fitnes trenere tako i za vežbače. Ovaj deo tela je temelj naše sposobnosti da proizvedemo gotovo sve pokrete. Ako core ne može da podrži određenu vežbu, tada ruke i noge uključene u nju ne mogu proizvesti potrebnu silu ili brzinu.

Osnovni program treninga mora biti osmišljen kako bi vežbači napredovali sigurno i logično, pružajući snažne temelje pre uvođenja pokreta snage ili sile. Prečesto treneri i klijenti preskaču fazu stabilizacije, odlučujući se za uzbudljivija i dinamičnija kretanja.

Ograničenja u treningu za stabilizaciju jezgra mogu ometati ishode performansi, kao i strukturnu efikasnost pokreta, i na kraju mogu dovesti do povrede ili bola. U stvari, nedostatak stabilnosti jezgra i pravilne pokretljivosti kod nekih ljudi može dovesti do bolova u leđima, a pružanje odgovarajućih vežbi za jačanje jezgra može ublažiti takav bol.

OSNOVNE VEŽBE ZA STABILIZACIJU

Stabilizacija je prva faza osnovnog treninga, prema NASM OPT modelu. Na ovom nivou je malo ili nimalo kretanja kičme. Primenom ovog načina rada uspećemo lakše da pružimo smernice za vežbanje. Možemo primeniti vežbe poput ovih:

  • Plank
  • Bočni plank
  • Kobra
  • Hip bridge
  • Rotacija bez pivota ili sa pivotom
  •  Potisak sa grudi

Samo zato što su osnovne vežbe stabilizacije prvi deo progresivnog programa, to ne znači da su lagane, mogu biti vrlo teške za izvođenje. Ove vežbe takođe mogu biti otežane kada trener dodaje nestabilne rekvizite i vektore sile.

Savetuje se izbegavanje vežbi koje izazivaju bolove u leđima. Vežbe za stabilizaciju u okviru dobro osmišljenog, progresivnog i sistematskog protokola obuke kao što je NASM OPT model, su u redu. U stvari, kada klijenti slede ovu vrstu programa, mogu razviti osnovnu muskulaturu koja štiti kičmu tokom treninga, kao i tokom svakodnevnih aktivnosti.

Zaključak:

Muskulatura cora pomaže u zaštiti kičme od štetnih dejstava sile koji se javljaju tokom funkcionalnih aktivnosti.

Osnovni programi treninga moraju biti sistematični, progresivni, specifični za određenu aktivnost ili cilj.

NASM je prvi sertifikovan program obuke za personalnalne trenere, zasnovan na najnovijim naučnim saznanjima, prema modelu Optimum Performance Training. Odlučite se za bezbedan i proveren program treninga i obezbedite Vašem klijentu najbolje.

Iskoristite posebnu pogodnost, i u periodu 01.01-15.01 kupite ovaj kurs po 20% nižoj ceni!

Pogledajte i ostale članke

NASM Making Sense of Supplements

Koliko god se trudili, ne možete pobeći od reklama za različite dodatke u ishrani. Među mnogim suplemetima (protein, kreatin, kofein…)  možete pronaći one koje su Vam potrebne za

Pročitaj više

TRX HOME

NAJPRODAVANIJI TRX PROIZVOD! TRX HOME SYSTEM je savršen za svakoga, bilo da tek započinjete svoje fitnes putovanje ili pokušavate da podignete svoje treninge na viši nivo. Uz prilagodljive

Pročitaj više