Sagorevanje kalorija : prednosti JOGE

Ljudi počinju da se bave jogom iz različitih razloga. Za neke je to želja da prodube svest o sebi i svom telu, a za druge započinjanje programa koji će im pomoći da smanje telesnu težinu tj da se usresrede na prednosti mršavljenja kroz fizičku aktivnost.

Na osnovu trenutnih saznanja o fiziologiji vežbanja, jedan od načina na koji vežbanje joge može pomoći u procesu gubitka kilograma jeste sagorevanje kalorija tokom prelaska i održavanja joga poza poznatih kao asane. Asane su joga položaji, deluju tako što razgibavaju i jačaju telo. Izvode se postupno i pažljivo, bez velike upotrebe snage.

Kada stojimo u joga pozi mišići su u izometrijskoj kontrakciji (kontrakcija koja se ostvaruje povećanjem tonusa dok dužina mišića ostaje konstantna). Prilikom prelaska iz jedne poze u drugu, različiti mišići vrše koncentične i ekscentrične kontrakcije kako bi telo izvelo pokret. Ova kombinacija aktivacije više grupa mišića dovodi do povećanje potrošnje kalorija. U bilo kojoj joga pozi, različite aktivnosti mišića se dešavaju istovremeno. Na primer u pozi pas sa licem prema dole, osoba će aktivno pritiskati prste i ruke prema podu i ispred sebe, podizati kukove i obe pete spuštati prema podu. Istovremeno aktiviraće ruke, podlaktice, mišiće oko lopatica. Koordinisana aktivacija ovih mišića dovodi do sagorevanja kalorija.

Važno je napomenuti da nisu svi časovi joge jednaki u količini potrošenih kalorija, ali čak i treninzi za početni nivo mogu pomoći pri gubitku težine i redukciji potkožnog masnog tkiva. Teorija iza toga je da joga smanjuje nivo kortizola, hormona stresa, za koji je poznatno da povećava taloženje masnih naslaga. Ovo može biti rezultat pravilnog disanja i zadržavanja u joga položajima.

Treći način na koji joga može pomoći u postizanju  gubitka težine je promena u načinu razmišljanja do kojeg dovodi redovno vežbanje joge. Povećana kinestetička svest o sebi, koja proizilazi iz joge, može pospešiti ljude da razviju svest o hrani koju konzumiraju. Svesna ishrana podrazumeva donošenje zdravih odluka, kontrolu porcija i spoznaju o tome kako loši izbori u ishrani utiču na um i telo. Ovakav način razmišljanja može lako dovesti do smanjenjenja unosa kalorija. Pored gubljenja kilograma joga donosi i druge prednosti : povećanu fleksibilnost, smanjenje bolova u zglobovima i poboljšanje biometrijskih zdravstvenih indikatora kao što su srčana frekvencija u mirovanju i krvni pritisak.

Dodatne prednosti

Pored niza benefita koje nam pruža redovno vežbanje joge, ne treba zaboraviti ni promenu u načinu razmišljanja i svakodnevnim misaonim procesima. Bez obzira da li sedite u saobraćaju ili ste u nekoj drugoj zahtevnoj situaciji joga Vas može naučiti da bolje savladate stres. Dokazane psihološke prednosti joge su  bolje upravljanje stresom i podizanje raspoloženja. Duboko disanje tokom časa joge aktivira parasimpatički nervni sistem koji pokreće reakciju opuštanja u telu. Ovo je suprotno simpatičkom nervnom sistemu koji pokreće odgovor na stres koji dodovdi do fizičkih simptoma ka što su znojenje, mučnine, vrtoglavica itd. Telo postaje efikasnije u kontrolisanju odgovora na stres. Pozitivni uticaj se dodatno povećava ako u trening joge uključimo i meditaciju, specijalnu praksu disanja, poznatu pod nazivom  pranayama. Ova promena može poboljšati raspoloženje i emotivne reakcije.

Joga je čudesni alat za jačanje mentalnog i fizičkog zdravlja, idealan za gubitak težine. Deluje na telo kao aerobna vežba kada se izvodi umerenom brzinom, pomažući osobi da oblikuje telo.

Pored toga,ima značajnu prednost u odnosu na druge treninge – smanjuje stres, koji je jedan od glavnih faktora koji dovode do povećanja telesne težine. Joga nam poklanja  osećaj opuštenosti i boljeg fokusa. Jednom rečju joga dovodi vaš um, telo i disanje u harmoniju, čime se eleminiše stres.

Joga nudi brojne kratkoročne i dugotrajne pozitivne efekte. Od gubitka težine do upravljanja stresom. Započnite joga avanturu i otkrijte sve prednosti koje joga može imati za vas.

Ukoliko hoćete da postanete Instruktor Joge ili već držite časove i hoćete da unapredite i upotpunite svoje znanje pogledajte naš online i uživo kurs 🙂

Pogledajte i ostale članke

Autofagija

Poslednjih godina sve je popularnija dijeta koja se zasniva na unošenju hrane u određenom vremenskom periodu. Najčešće je to odnos 8:16, što podrazumeva uzimanje hrane u toku 8

Pročitaj više